wild bear weblog

پیوندها
  • ۰
  • ۰

 

شاید برای خیلی از ما ها پیش امده باشد . که بخواهیم از ویندوز به لینوکس مهاجرت کنیم . اما به خاطر حرف هایی که از افراد می شنویم . مثل اینکه اگر لینوکس نصب کنی . دیگه باید قید بازی رو بزنی یا هیچ بازیی برای لینوکس عرضه نمیشه . اما اصلا این طور نیست و بازی های خیلی سرگرم کننده ایی . برای لینوکس وجود دارد . که در ادامه مطلب با تعدادی از بهترین های انها اشنا می شویم .

 

 

دوتا ۲ (Dota 2‎) یک بازی ویدئویی در ژانر بازی آنلاین چندنفره (Multiplayer Online Battle Arena) به اصطلاح موبا (Moba) هست که برای پلت‌فرم‌های مایکروسافت ویندوز، مک‌اواس و لینوکس منتشر شده‌است. این بازی کامل شدهٔ نسخه پیشین آن یعنی دفاع از اقوام است. واژه DotA خلاصه شده از Defense of the Ancients به معنی دفاع از ساختمان باستانی است؛ هر تیم که بتواند ساختمان دشمن یا ancient را از بین ببرد، برنده است.

 

 

A D 0

سال صفر میلادی (A D 0‎) یک نرم‌افزار آزاد و متن‌باز چندسکویی استراتژیک است که توسط شرکت Wildfire Games توسعه یافته‌است.این بازی یک بازی استراتژیک تاریخی است. اقوام و تمدن های مختلفی مانند ایران، روم، یونان، مصر و… در این بازی میتوانید انتخاب کنید؛ همچنین هر تمدن، شخصیت های تاریخی مختص به خود به خود را دارد. مثلا کوروش برای ایران، اسکندر برای مقدونیه و… .این بازی همچنین امکان بازی تک نفره، چند نفره آفلاین و چند نفره آنلاین را دارد.

از این بازی شاید به عنوان کلون بازی Mario Kart یاد شود.این بازی جذاب رایگان و متن باز احتمالا شما را یاد بازی قدیمیه کراش میندازه.هدف از ساخت بازی Super Tuxkart برای سیستم عامل گنو/لینوکس این بود که بازی به سبک کراش برای کاربران ساخته شود که بتوانند به صورت چند نفره در یک رایانه به بازی بپردازند.این بازی دارای تعداد مختلفی از حالت های بازی است, همچنین دارای قابلیت پخش مجدد مسابقه هم میباشد.علاوه بر گرافیک های رنگارنگ و آهنگ هایی که به خوبی طراحی و ساخته شده اند برای رقابت، یکی از بهترین چیزهایی که در مورد Super TuxKart وجود دارد مجموعه ای از شخصیت های مختلف است.

 

linux games thedarkmod - 14 تا از بهترین بازی های رایگان برای لینوکس

احتمالا با خوندن نام این بازی به این فکر کردید که این ماد یک بازی است اما اینطور نیست. در عوض یک بازی مستقل ساخته شده از تلاش برای بازسازی بازی “دزد” در موتور بازیسازی Doom 3 است.

در بازی The Dark Mod بازیکنان یک دزد چابک را کنترل میکنند که باید با استفاده از ابزار و تجهیزات مختلف برای جلوگیری از تهدیدات که در مقابل او قرار دارند مقاومت کنند.

این بازی یک ویرایشگر سطح دارد که به کاربران این اجازه را میدهد که ماموریت های خودشان را کنترل و انتخاب کنند.

در حال حاضر برای این بازی بیش از 100 ماموریت فانتزی با اهداف مختلف وجود دارند. این بازی از مطبوعات حائز اهمیت است و حتی به عنوان یکی از بهترین بازی های رایانه ای توسط PC Gamer در سال 2016 انتخاب شد.

 

linux games voxelands - 14 تا از بهترین بازی های رایگان برای لینوکس

بازی Voxelands یک بازی ساخته شده توسط sandbox است که بسیار شبیه به بازی Minecraft میباشد.بازیکنان در این بازی در یک محیط 3D کاملا تخریب پذیر قرار میگیرند که میتوانند در آن هر چیزی را که میخواهند بسازند.

این بازی همچنین دارای عناصر role-playing میباشد که به بازیکنان این اجاره را میدهد که از ساخته های خود در برابر دشمنان محافظت کنند.

این بازی دارای تعداد زیادی ابزار و 500 نوع بلوک است که به آنها در ساختن کمک میکند.این بازی سبک و رایگان را میتوانید از وبسایت رسمی آن دانلود نمایید.

همچنین وبسایت این بازی ادعا میکند که Voxelands می تواند بر روی یک پردازنده Pentium 1 اجرا شود و با اتصال 14.4 کیلوبایت به صورت آنلاین قابل بازی کردن میباشد.

 

در این مطلب با 5 بازی برتر لینوکس از نظر من اشنا شدید امید وارم از این مطلب لذت برده باشید . اگر شما رو سیستم لینوکسی خود بازی خاصی دارد توی کامنت ها معرفیش کنید .

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی